Salgs- og leveringsbetingelser for Gardinbussen
Disse salgs- og leveringsbetingelser er bindende for dig som kunde. Du bør derfor læse dem grundigt – særligt afsnittene om priser, levering, fortrydelsesret og reklamation. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på mail@gardinbussen.org. Bemærk, at vi forbeholder os ret til løbende at opdatere betingelserne.
Generelle oplysninger
Gardinbussen – Luxsun Nordic Aps
Skelmarksvej 2-4
2605 Brøndby
Email: mail@gardinbussen.org
CVR: 36984066
Hvilken service tilbyder vi?
Når du bestiller en gardinbus-opmåling fra Gardinbussen, får du:
• Fremvisning af stofprøver hjemme hos dig
• Professionel opmåling
• Tilbud på nye gardiner
• Mulighed for montering (valgfrit)
Efter opmålingen modtager du et tilbud på mail. Gardinbussen garanterer, at alle mål passer til dine vinduer – du er dog selv ansvarlig for farve- og stofvalg.
Garanti på opmåling
Vi garanterer korrekte mål ved opmåling foretaget af vores gardinmand. Gardiner produceret efter dine mål kan afvige op til +/- 3 mm. Der gives ingen garanti, hvis du selv foretager opmålingen.
Ordre og aftaleindgåelse
Du skal være fyldt 18 år og myndig for at handle med Gardinbussen. Ved ordreafgivelse accepterer du:
• Handelsbetingelserne
• At vi må registrere dine kontaktoplysninger for at behandle ordren
• At dine betalingsoplysninger verificeres via sikker SSL-kryptering
• At aftalen er underlagt dansk lov
Priser og betaling
Vi tilbyder gratis rådgivning og opmåling. Ved godkendelse af tilbud betales 50% af det fulde beløb med det samme. Restbeløbet trækkes automatisk ved færdigmeldt montering. Ved selvmontering trækkes de sidste 50% ved afsendelse eller levering
Betaling kan også ske via bankoverførsel, som kræver 100% forudbetaling.
Elektronisk ordrebekræftelse
Modtager du ikke en ordrebekræftelse eller kvittering, bedes du kontakte os hurtigt. Vi er ikke ansvarlige for evt. fejl i elektronisk kommunikation.
Forsendelse og levering
Leveringstiden er normalt 6 uger. Ved forsinkelser kontakter vi dig. Levering sker til adressen eller nærmeste pakkeshop afhængig af varen.
Ved bestilling med montering kontakter vi dig for at aftale tid. Track & Trace-link fremsendes ved afsendelse.
Fragtskader:
Ved synlig skade på emballagen – modtag kun varen med forbehold eller nægt modtagelse. Kontakt os straks med billeddokumentation.
Fortrydelsesret
Da gardinerne specialproduceres, bortfalder fortrydelsesretten ved igangsættelse af produktionen. For standardvarer gælder 14 dages fortrydelsesret fra modtagelse.
Reklamationsret
Du har 2 års reklamationsret. Kontakt os med fejlbeskrivelse og billeder. Vi vurderer sagen og tilbyder evt. omlevering, reparation eller kompensation. Husk at gemme kvittering for returnering.
Der gives ikke garanti for termisk brud i ruder – dette skal dækkes af egen forsikring.
Erhvervskøb: Reklamationsretten er 12 måneder.
Klageadgang
Klage sendes til mail@gardinbussen.org. Hvis vi ikke finder en løsning, kan du klage via:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
Eller via EU’s online klageportal: ec.europa.eu/odr
Vigtig viden om gardiner
Rullegardiner:
Samlinger i stoffet kan forekomme over 180 cm. Vi anbefaler bredde ≥ 50 % af højde og maks. højde 160 cm.
Plisségardiner:
Hvide plisséer kan virke gullige sammenfoldet. Brug dem dagligt for at bevare folderne.
ADVARSEL – Børnesikkerhed (EN 13120)
Små børn kan blive kvalt i snore og kæder.
Følg altid vedlagte vejledninger for montering af sikkerhedsanordninger.
Ved at acceptere handelsbetingelserne bekræfter du også, at Gardinbussen anbefaler børnesikrede løsninger.